czwartek, 25 czerwca 2020

Racuchy z truskawkami.

Jest sezon na truskawki. Póki są, trzeba korzystać na "maksa" i zrobić z nich coś pysznego. Namówcie mamę, aby zrobiła z Wami racuchy. Oto przepis:



Rozczyn

·         50 g świeżych drożdży
·         1 łyżka cukru
·         1 łyżka mąki pszennej
·         1/2 szklanki ciepłego mleka

Ciasto
·         3 szklanki mąki pszennej
·         2 łyżki cukru
·         2 jajka
·         30 g roztopionego masła
·         1 szklanka ciepłego mleka

Dodatkowo
·         truskawki
·         olej do smażenia
·         cukier puder do posypania

Wykonanie:
Przygotowanie racuchów zaczęłam od rozczynu. Drożdże przełożyłam do miseczki, dodałam łyżkę cukru i roztarłam, aż drożdże zrobiły się płynne. Następnie dodałam mąkę, ciepłe mleko, wymieszałam i odstawiłam w ciepłe miejsce, żeby rozczyn zaczął pracować.
Do dużej miski wsypałam mąkę, dodałam cukier, jajka, mleko, roztopione masło, wyrośnięty rozczyn i mikserem z hakiem wyrobiłam gładkie ciasto (ciasto jest dosyć rzadkie). Miskę z ciastem przykryłam folią spożywczą i odstawiłam do wyrastania w ciepłe miejsce na 30 minut.

Po tym czasie na patelni rozgrzałam olej i łyżką nakładałam porcje ciasta (ok. 1 kopiastej łyżki), na każdym racuchu ułożyłam pokrojone na kawałki truskawki i smażyłam racuchy do zarumienienia z dwóch stron. Usmażone racuchy odsączyłam z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku.
Przed podaniem posypałam racuchy cukrem pudrem.
Życzę smacznego.
A.G.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz